Simbol al luxului și al strălucirii, covorul roșu de la Cannes a devenit o veritabilă industrie, pe care se înfruntă case de modă, bijutieri celebri și bugete de marketing considerabile, informează AFP.
În ultimii ani, atât în Statele Unite ale Americii, cât și în Europa au apărut reviste, site-uri, bloguri și posturi de televiziune dedicate covorului roșu de la Cannes, oferind astfel mărcilor de lux un „teren“ publicitar de neegalat.
Actrițele sunt extrem de curtate în această perioadă, brandurile de lux propunându-le rochii, bijuterii, accesorii și remunerații, ale căror sume, ținute în secret, au crescut tot mai mult.
„Pentru marile case este o obligație, iar pentru casele mai mici, care nu au avut mijloacele de a cumpăra pagini de publicitate în reviste, este o comunicare gratuită extraordinară“, a declarat stilistul Maxime SimoÎns, aflat la conducerea casei de modă care-i poartă numele. „Trebuie însă să stabilim relații de prietenie cu starul care ne poartă hainele, deoarece suntem în concurență cu marile case, iar acestea plătesc“, a adăugat acesta.
Pe cei câțiva metri de covor derulat în fața Palais des Festivals de la Cannes, așa cum se întâmplă la gala Oscarurilor de la Hollywood – evenimentele cinematografice cele mai mediatizate de pe planetă -, „toată lumea este de vânzare“, a declarat Olivier Nicklaus în documentarul „Red Carpet“, difuzat în luna februarie de Canal +.
Potrivit acestuia, la Festivalul de la Cannes din 2009, două membre ale juriului au primit 90.000 de euro fiecare pentru a purta rochii ale casei Armani la gala de deschidere a festivalului. Potrivit documentarului său, la gala premiilor Oscar din 2009, anumite „contracte“ ar fi ajuns chiar la suma de 250.000 de dolari.
Astfel, marile case, care dispun de bugete de marketing colosale și care vin la Cannes cu echipe și cu vestiare întregi, nu ezită să „închirieze“ trupurile actrițelor pe post de spații publicitare. Publicul are tendința să se identifice cu celebritățile, iar acestea vor purta haine de marcă, prezentate în lumea întreagă de mass-media.
În timpul festivalului, serviciile de marketing ale acestor branduri celebre „inundă“ pur și simplu e-mail-urile jurnaliștilor, indicându-le, în fiecare oră, numele starurilor pe care le-au îmbrăcat la Cannes, sperând totodată ca numele firmei lor să fie citat în cât mai multe publicații. Un nume de care publicul își va aminti în momentul în care va cumpăra un parfum, o poșetă sau o pereche de ochelari de soare.
În timpul defilării pe covorul roșu, la petrecerile la care participă și chiar la galele de caritate, actrițele pronunță adeseori în fața camerelor de filmat și a microfoanelor numele mărcilor care au creat hainele pe care le poartă.
În plus, în timp ce pozează pentru sutele de fotografi din fața covorului roșu, când orice secundă este extrem de prețioasă, coafura și gesturile actrițelor sunt adeseori calculate, pentru a prezenta cerceii cu diamante, pantofii și alte accesorii.
În aceeași zi, aceste ținute vor fi pe larg comentate pe bloguri și în reviste, care vor aduce adevărate elogii celor mai elegante dintre staruri și le vor critica fără rețineri pe cele mai puțin inspirate, instaurând astfel o veritabilă „dictatură a conformismului“.
Cele mai puternice dintre branduri își asigură serviciile unor vedete pe durata unui an întreg, prin intermediul unui contract de publicitate, făcând din ele „imaginea“ lor oficială.
Curentul a primit „Distinctia Culturala” din partea Academiei Romane