Noua platforma PlayStation 3 dezvoltata de Sony Corp. va fi prezentat intr-o forma complet noua, iar asteptarile pietei sunt ridicate, pe fondul succesului consemnat de consola PlayStation 2, informeaza Reuters. -Principala preocupare de acum nu mai este hardware-ul utilizat in producerea acestui joc video. Avem in vedere instalarea unui sistem de operare in mai multe dispozitive electronice din sectorul casnic, care sa permita si utilizarea programelor de jocuri-, a precizat Kenichi Fukunaga, purtatorul de cuvant al Sony Computer Entertainment (SCE), divizia care dezvolta si produce consolele PlayStation. Acest lucru ar putea fi realizat cu ajutorul unui nou tip de memorie informatica, produs in colaborare de companiile SCE, Toshiba Corp, cel mai mare producator japonez de memorie informatica, ce a contribuit la realizarea modelului PlayStation 2, si grupul american International Business Machines Corp (IBM).
Companiile partenere au denumit acest proiect -celula- si anticipeaza finalizarea sa in primavara anului 2005, perioada in care ar putea fi inaugurata si noua consola Sony. -Celula- are in vedere realizarea unui procesor de mare putere, destinat aparatelor electronice utilizate in sectorul casnic, care sa ofere conexiuni ultrarapide la Internet. Reprezentantul SCE a precizat ca Sony nu s-a hotarat inca asupra modului in care va integra noul procesor in platforma PlayStation 3.
Compania ar putea introduce aceasta memorie informatica in serverele de Internet si in aparatura electronica disponibila in domeniul casnic, pentru a distribui sarcinile de operare intre diversele dispozitive aflate in retea. Acest lucru ar face ca dispozitivele respective sa aiba un procesor de mare capacitate, specific unui supercomputer, cum este -Deep Blue- al IBM, computer care l-a invins intr-o partida de sah pe campionul mondial Gary Kasparov. De asemenea, o astfel de memorie va putea procesa orice aplicatie informatica, cum ar fi jocurile pe computer, inregistrarea de fisiere video si descarcarea de date de pe Internet. Analistul Kazuharu Miura, de la Daiwa Institute, din cadrul Research Ltd., a aratat ca infrastructura japoneza in banda larga pentru furnizarea de servicii Internet de mare viteza ar putea fi definitivata pana in anul 2005, ingaduind in acest fel grupului Sony sa inteleaga mai bine asteptarile pietei in legatura cu tipul de jocuri on-line pe care publicul le prefera. Sony a vandut, din luna martie a anului 2000, mai mult de 33 milioane de jocuri PlayStation 2, depasind performantele pe piata consemnate de consolele rivale lansate anul trecut – Xbox, produsa de compania americana Microsoft Corp, si GameCube a Nintendo Ltd.