Saptamana aceasta a continuat, la Paris, un adevarat maraton al modei pret-a-porter pentru toamna-iarna 2003 – 2004. Creatorii au reusit sa acopere intreaga gama de asteptari, de la modele vizand performante tehnice si inovatii care de care mai indraznete pana la acelea care au incantat prin eleganta rafinata a tinutei de strada. Sursele de inspiratie ale stilistilor trebuie cautate si ele in intreaga lume. Alexander Mc Queen a apelat la iernile geroase ale Chinei, Manciuriei si Mongoliei pentru mantourile sale din piele de capra de culoarea fildesului, pentru hainele stil tunica chinezeasca din brocart matlasat combinat cu blana, pentru fustele drepte prin ale caror fante se ivesc pliuri amintind de costumele samurailor. Sonia Rykel ramane fidela si iarna viitoare minifustelor drepte, negre, purtate, de preferinta, sub mantouri groase din lana albastra sau din blana de capra de Mongolia vopsita in culoare turcoaz Si, bineinteles, multe plovere din lurex sau lana, brodate cu strasuri. Modelele lui Gaultier aduc la moda o feminitate cu iz infantil: gulerase rotunde, maneci bufante. In ceea ce priveste mantourile, ele adopta forma de djellaba sau sunt stranse sub fese cu o centura interioara. Materialele favorite: vizon, esarfe de zibelina peste t-shirt-uri de jerse negru, dar si blanuri ecologice. Pentru Casa Lanvin, Alber Elbaz redescopera sicul parizian. Satin plisat, tull, pliuri stranse in paglinci de satin, fuste drepte marcate de mari funde in spate. Se adauga trenciurile de tafta cu umeri incretiti si mansete, cu centura elastica marcand talia.
O nota de romantism nostalgic a caracterizat creatiile Casei Rochas imaginate de belgianul Olivier Theyskens, care si-a amintit de mijlocul anilor *50. Creatiile sale dau volum siluetei, revin manecile trei sferturi, corsajele bluzate la spate. Muselina este materialul folosit cu predilectie in creatiile casei Ungaro, in timp ce Lagerfeld acorda un interes crescut jerseului si jeansului, in bluzele albe cu guler inalt, purtate cu cravata neagra pe sub taioare la doua randuri, incheiate cu barete metalice. In ceea ce il priveste pe Tom Ford, directorul artistic de la Yves Saint Laurent Rive Gauche, trasatura caracteristica este transparenta. Sub fustele de muselina nedublate se intrezaresc dessou-urile din dantela neagra si ciorapii-plasa prinsi in portjartier. Combinatii de dantela cu satin pe solduri formeaza rochii ce lasa corpul la vedere. Se adauga multe volane. La fuste, la bluze…
O nota generala, indiferent de personalitatea creatorului sau de linia casei – pantalonul: din materiale fluide, strans pe glezna sau larg, drapat in -stilul antic- sau drept, purtat cu bluze largi si vaporoase sau cu pulovere mulate, cu topuri sau t-shirt, pe sub vestoane, parkas sau in formula taior clasic.
Oricum, intentia creatorilor pare a viza o exacerbare a feminitatii, cu accentuarea laturii sexy, preocupare ce nu reprezinta chiar o noutate, dar care impune descoperirea a noi si noi formule de sugerare sau de exhibare a -eternului feminin-.
Curentul a primit „Distinctia Culturala” din partea Academiei Romane