Holul Salii Mari a Teatrului National gazduieste o expozitie de design vestimentar a tinerei creatoare Liliana Turoiu Udrea. Titlul expozitiei nu este intamplator, artista ambitionand o paralela intre moda Belle Epoque, cu decorativismul si sofisticata cautare a unei imagini gratioase si fatale in acelasi timp, si epoca noastra, marcata, de asemenea (si nu numai in moda), de aceeasi tendinta catre sublinierea erotismului si excentricitatii, chiar daca mai curand sub imperiul transparentei, si nu al aluzivului.
Creatiile expuse, parte a unei colectii mai ample, sunt declarat inspirate de pictura lui Gustav Klimt, vestitul secesionist austriac, ale carui portrete de femei, decorative si nelinistitoare prin amestecul de puritate si vaga perversitate, ne apar astazi, in esenta lor, oarecum contemporane, joaca cu materiale diferite, nota de maxima eleganta fiind data de tesaturile din fibra naturala, carora aparitia unor materiale sintetice moderne le adauga stralucire, subliniindu-le, in acelasi timp, rafinamentul. Cateva accente de antica monumentalitate, ca in Khora, pentru a da un singur exemplu, mai curand elenistica decat greceasca, deci, cu aceeasi aplecare catre o gratie decadenta, pun un accent exotic pe aceste tinute de seara sau de scena.
Nascuta in 1974 la Videle, Liliana Turoiu Udrea este absolventa a Universitatii Nationale de Arta, s-a specializat apoi la Nuova Accademia di Belle Arti din Milano, actualmente imbinand cariera universitara cu aceea de designer de moda pentru mai multe case romanesti sau straine in cadrul propriului brand: LTU Studio Design.
Spatiul generos al holului teatrului serveste creatiile artistei, care, la randul lor, par sa creeze o introducere catre scena banuita in spatele lor. Vernisajul a fost o incercare de introducere in substanta intelectuala a colectiei, cuvantul amplu al Luizei Barcan fiind urmat de un recital de poezie sustinut de actrita Monica Davidescu.