Phaidon, venerabila, dar modesta editura londoneza, fondata in 1923 la Viena de Bela Horowitz si Ludwig Goldsheider, a fost preluata, cu 10 ani in urma, de un nou editor, Richard Schlagman, un autodidact in domeniu, care a devenit, in momentul de fata, cel mai important editor de carti de arta din lume, cu o vanzare de aproximativ doua milioane de volume pe an. Din 1950, editura era in continuu declin, tiparea carti proaste, era gestionata prost. Avea, in 1991, 42 de angajati, publica 10 titluri noi si vindea 250.000 de carti. Astazi, are 133 de salariati, produce 60 de titluri si vinde doua milioane de carti in 25 de limbi, realizand o cifra de afaceri de 27,6 milioane de euro. Editorul s-a remarcat prin tiparirea cartilor de arta vizuala: arta, arhitectura, design, cinema, fotografie pentru marele public. Secretul noului patron consta in producerea de carti bune, sprijinita de un marketing inspirat, de o distributie -agresiva- si de preturi mici. Sunt editate carti impozante, albume ale maestrilor artei, cea mai buna colectie a artistilor contemporani, o colectie de buzunar avand ca subiect fotografii, eseuri stiintifice, cataloage rezonate ale operei unor personalitati ale artei, ca Lippi sau Masaccio, dar si contemporanul Warhol. Dintre colectiile emblematice ale editurii amintim Colectia 55, despre fotografii contemporani, Teme si Miscari (-Arta si feminism-, -Arte Povera-, -Arta conceptuala-, -Minimalismul-), Artisti Contemporani, Arte si Idei (-Arta paleocrestina si bizantina-, -Goya-, -Michelangelo-).
Legarea, designul operelor, capacitatea de a face din fiecare aparitie un eveniment au impus produsele Phaidon pe piata mondiala a cartii.
-Am inceput aceasta meserie, declara Richard Schlagman ziarului -Le Monde-, intreband zeci de persoane, editori, librari. Am privit mii de carti. Si mi-am spus ca se poate crea o diferenta. Nu stiam nimic si cred ca m-am descurcat bine. (…) Patru factori vand o carte: subiectul, continutul, designul, pretul. Sunt cele patru directii in care am schimbat totul.- Pretul este fixat in functie de publicul-tinta, si nu de costul de tiparire. In cazul cartii de arta, tirajele Phaidon oscileaza intre 6.000 si 10.000 de exemplare, unele dintre ele, cum ar fi cele din colectiile Le Musee d*art, Siecle, Au-dela du visible, ajungand pana la 100.000 de exemplare. Phaidon si-a deschis birouri la New York, Paris, Berlin si intentioneaza sa ajunga in Japonia.
Desigur, posibilitatile financiare ale lui Schlagman erau remarcabile la preluarea editurii. Importante raman insa stiinta sa de a dezvolta o politica editoriala ingenioasa si riguroasa, in care calitatea, stiinta atragerii anumitor categorii de cititori pentru diferitele sale colectii, arta de a stabili preturile in functie de aceste categorii care a dus nu numai la restabilirea prestigiului editurii, dar si la aparitia pe piata de carte a unor colectii accesibile oricui, alaturi de acelea de lux. Este o stiinta pe care multi dintre editorii romani par ca au inca nevoie sa o invete.
Curentul a primit „Distinctia Culturala” din partea Academiei Romane