Universitatea Nationala de Arta Teatrala si Cinematografica isi afirma din ce in ce mai pregnant prezenta in spatiul public, gratie, mai ales, Studioului de Teatru Casandra. Astazi, la ora 11.00, va avea loc aici o festivitate de omagiere. Mari personalitati ale culturii romane, care au contribuit la prestigiul invatamantului teatral, primesc titlul de Doctor Honoris Causa acordat de senatul UNATC. Pe scena vor urca profesorii si actorii inegalabili Dina Cocea si Radu Beligan, acad. Mihnea Gheorghiu si arh. Paul Bortnovski.
Maine seara, la ora 19.00, aceeasi scena gazduieste o premiera pe tara, datorata studentilor, Lebensraum – Spatiul vital de Israel Horovitz, pusa in scena de Alexandra Badea (anul IV, clasa prof. univ. Valeriu Moisescu) si avandu-i in distributie pe Carmen Florescu, Razvan Oprea (clasa prof. univ. Ion Cojar), Adrian Anghel (prof. univ. Mircea Albulescu). Scenografia este semnata de Ana-Iulia Popov (clasa conf. univ. dr. Adriana Raicu Petre). Debutul lui Israel Horovitz, nascut in 1939, s-a produs la Berlin, cand autorul avea numai 17 ani. Cativa ani mai tarziu, in stagiunea 1967-1968, la New York i se joaca patru piese, un adevarat record pentru o singura stagiune si pentru un dramaturg atat de tanar. Autor a peste 60 de piese, traduse in 30 de limbi si distinse cu multe premii, printre care Emmy si Obie, Horovitz a semnat, de asemenea, scenarii, regii si a cochetat cu actoria. Printre actorii care i-au incarnat personajele se numara Al Pacino, Diane Keaton, Gerard Depardieu, Jane Birkin. Ultimul lui text, Trei saptamani dupa paradis, este dedicat victimelor atentatului de la 11 septembrie. Situat de catre unii specialisti printre reprezentantii umorului negru, Horovitz abordeaza problematica evreiasca intr-un mod ce ii confera o dimensiune universala. Eugen Ionescu scria despre el: -Ca toti cei sensibili, delicati, ca toti cei blanzi, Israel Horovitz scrie despre lucrurile cele mai crude care pot exista. Si asta inseamna adevarata opera. Dramaturgul este sentimental si realist in acelasi timp. Imaginati-va cat de puternica poate deveni cruzimea sa-. Spectacolul pune in discutie ideea culpabilitatii in raport cu greselile trecute si exploatarea acestui sentiment de catre mass-media si clasa politica. -Am dat textului o forma teatrala bizara, cerand ca cei trei actori sa joace vreo 50 de personaje. Am simtit ca orice piesa care aduce la rampa evrei, nemti si Holocaustul in acest moment al istoriei noastre are nevoie de o abordare moderna, de o noua familiarizare, atat in forma, cat si in continut-, marturisea autorul.
Curentul a primit „Distinctia Culturala” din partea Academiei Romane