Deși plecată din țară, duhul Mihaelei Rădulescu încă bântuie România. Cu toate că duhurile sunt caracterizate de imaterialitate, în cazul fostei starlete lucrarea duhului ei s-a arătat recent, pe litoralul românesc, la Mamaia, unde faleza este plină de panouri de reclamă ce înfățișează un băiețel drăguțel, semidezbrăcat, ștrengar în privire, ce invită trecătorii să cumpere ceva dintr-un magazin de la City Mall Hall.
Limbajul gestual, aspectul de ștrengar și indicația participării la un fel de șotie pune pe gânduri însă. Copilul poartă un ansamblu vestimentar kinky, bocanci grei, cu carâm înalt, cam ca motocicliștii, pantalonași scurți, o cămașă mai mare, de la mama probabil, cu mânecile suflecate, descheiată de sus până jos, iar de sub pantaloni se ițesc chiloțașii. Reclama asociată imaginii spune că băiețelul ar fi Ayan, copilul Mihaelei Rădulescu și al omului de afaceri Elan Schwartzenberg.
Am arătat fotografia copilului unui psiholog, expert în analiza gestuală și a indicațiilor non-verbale, decupånd din cadrul reclamei doar imaginea băiatului. În cuvinte puține psihologul ne-a relevat că o imagine de acest tip, conține indicații vizuale ce intră în sfera de înțelesuri cu caracter libidinal, notații pe care pedofilii, de exemplu, le caută și le percep cu mare rapididate. Pe siteu-rile ce oferă marfă pederaștilor se găsesc frecvent astfel de imagini cu băieței care au pantalonașii ușor lăsați în vine, cu chiloțeii la vedere abia ițindu-se, incitant, și cu suprafața bustului dezgolită.
Legea interzice utilizarea minorilor în scopuri comerciale
Abia după aceasta am arătat psihologului întreaga fotografie, reclama afișată pe faleza de la Mamaia. Nu putem reproduce observațiile psihologului, însă putem reproduce ce spune Legea 272/2004 privind protecția și promovarea drepturilor copilului, unde se prevede la art. 22, alin.(4): „Copiii nu pot fi folosiți sau expuși de către părinți, reprezentanți legali sau alte persoane responsabile de creșterea și îngrijirea lor, în scopul de a obține avantaje personale sau de a influența deciziile autorităților publice.“
Prezentarea copilului dezbrăcat ca să atragă cumpărătorii perverși este bașca față de prevederile legii care condamnă folosirea minorilor în scopuri comerciale. În plus și conceptul reclamei este relativ idiot, deoarece un produs se vinde prin transfer de imagine, din acest motiv se folosesc în publicitate persoane cunoscute, cu notorietate. Pe Ayan, băiețelul dezbrăcățel al Mihaelei cine îl cunoaște? Mai lipsea pentru compensare ca alăturat fotografiei copilului să fie prezentat și afișul cu mămica, cea devenită celebră datorită lui Zoso, faimosul bloger care a prezentat varianta îmbunătățită a reclamei antifumat, cea în care lasciva mami goală și cu ața în fund apare alături de textul promoțional „Mihaela ți-o suge dacă te lași de fumat“…
Răduleasco, „de ce îți amesteci în noroi copilul???“
Povestește Rădulesca pe al ei blog, despre Ayan: „l-am educat într-atåt încă să nu fie mofturos, alintat sau să țipe aiurea. Mă uit la el și-mi dau seama că e cel mai concret motiv de måndrie și de zåmbet pe care-l are viața mea în acest moment. Mă uit la emisiuni de televiziune din cauza cărora alerg spre telecomandă ca să n-audă copilul meu grosolăniile și agramatismele invitaților sau chiar ale „moderatorilor“, mă uit cum multe din „vedetele“ de azi nu sunt ființe care au muncit ceva sau au construit ceva, ci sunt doar niște ființe decorative care spun tåmpenii și pozează frumos. Iertați-mă, eu mă retrag pentru că vreau să mă bucur de viață și vreau să-i ofer o altă șansă și o altă lume băiatului meu“.
Emoționant și ipocrit totodată – dacă astfel oferi o șansă copilului scoțåndu-l în față pentru a vinde produse din City Mall, încălcånd atåt legea și cåt și ultragiind în același timp bunul simț. Måine, poimåne copilul fără vină are toate șansele de a se va găsi postat pe site-urile pederaștilor și perverșilor, întrånd fără să vrea în același culoar promoțional cu al mămicii care se lăuda cum a plecat ea din fundul Moldovei, din tårgul Neamțului cu trenul pentru a reveni cu Porsche-le.
Un comentariu chiar de pe site-ul vedetei de șantan spune totul despre cum e privită conducătoarea de Porsche: „să scoți în fatză copilul e prea de tot. La el nu te gåndești??? Cåt de greu este pentru un copil, cåtă apăsare sufletească pentru Ayan. Tu la 40 de ani ți-o tragi cu unul tinerel, iar tatăl copilului salivează långă o pițipoancă cu buze siliconate… Promovezi cărți ești atåt de sinceră și convingătoare dar copilul tău ce model va avea? Ce va înțelege acel copil? Unde sunt valorile morale??? Înțeleg dependența sexuală… unul tånăr te energizează… îl poți domina în fel și chip… De ce îți amesteci în noroi copilul???“
Cåt despre cărți și dorința ridicolă a Mihaelei de a fi asociată cu cititorii de lecturi fine, atrage atenția în josul reclamei cu Ayan un teanc de volume de artă, Leonardo da Vinci etc. În opinia mea Mihaela ar fi putut să selecteze și alte titluri semnificative, de specialitate, de exemplu de la „Hermeneutică la Hymeneutică, deosebiri și asemănări“ de Klaus von Weyțacker, sau „Mersul trenurilor – de la Neamț la Porsche“ ediția revăzută și adăugită, sau chiar „Onanism pentru eternitate“ de Vladimir Tismenensky, cea cu autograf pe copertă de la Ion Iliescu, tătucul de la care și-a extras și ea în tinerețea fesenistă energiile și seva (iar soțul tainul). George Roncea