Dupa 30 de ani de cariera, -rebelul- Billy Idol a sosit in sfarsit la Bucuresti pentru a prezenta in fata fanilor din Romania piesele incluse pe ultimul sau album, intitulat -Devil*s Playground-. Concertul, programat luni seara la Arenele Romane din Capitala, parea sa nu aiba o miza prea mare pentru public. Situatia nu a fost deloc asa.
Si totusi, in jurul orelor 18.30, in fata portilor Arenelor Romane abia numarai vreo 50 de persoane care asteptau cu calm sa intre in locatie. Din nefericire, prima problema organizatorica s-a petrecut chiar la porti, jandarmii permitand accesul publicului abia cu o ora inainte de inceperea spectacolului. Cozi, nervi, injuraturi -palmate- si doua randuri de acces, delimitate pe sexe. La coada, cineva chiar intreba: -Daca as fi homosexual, m-ar controla o femeie sau un barbat?- Ajuns cu greu in incinta, am observat ca pentru publicul masculin nu existau decat trei toalete ecologice, cam putin pentru un concert punk-rock unde de obicei se cam consuma bere. Surprizele au continuat si in Arene, unde am dat peste trei cozi imense la dozatoarele de bautura. Prea putine pentru un public care s-a dovedit ca a depasit toate asteptarile (peste 4.000). Din nou nervi, injuraturi, de data asta pe fata, si o stare de incordare generata de inca o -scapare- organizatorica.
-Retrage dracu* trupele alea-
In jurul orelor 19.45, Lonti si Mosu, cei doi chitaristi ai trupei ZOB (trupa de deschidere), au aparut pe scena costumati a la Green Day (camasi negre si cravate rosii sau galbene). Peste cateva secunde, Vlase si Forest au intrat si ei. A urmat un recital de circa 45 de minute, gustat mai mult de cei circa 1.500 de oameni din fata scenei. In rest? Cozi si un public destul de pestrit, asezat pe scaune ca la opera. Acest peisaj a fost imediat ironizat de Vlase, care probabil vazuse in Arene cateva figuri ce nu-si aveau rostul. De la -Telenovelas- la -Oficial exist-, show-ul ZOB a fost unul alert, cu ritm, sunetul jucandu-le insa mici feste. Nici macar apelul catre presedinte de a retrage trupele din Irak (-retrage dracu* trupele alea-) nu a incalzit atmosfera.
Comunicare permanenta cu publicul
Dupa ZOB a urmat o pauza de 30 de minute, timp in care tehnicul lui Billy Idol a pregatit -ostilitatile- pentru mult-asteptatul show. Si ce show… Inca de la primele acorduri totul s-a schimbat radical. Pe scena, Billy Idol parca prea imbracat pentru caldura de afara: geaca, vesta si maiou, pantaloni lungi in stil punk si accesorii de argint. Langa el, Steve Stevens, marele chitarist, cu o imagine veritabila de glam-rock: coafura cu tepi, pantaloni cu bandana la buzunarul din spate, unghii date cu oja si o tigara in coltul gurii. Spectacol total, fie ca vorbim de hiturile -Dancing with Myself-, -White Wedding-, -Scream- sau slow-ul -Sweet 16-, cantat alaturi de chitaristi. Tobosarul s-a remarcat prin aruncarea betelor la o inaltime considerabila, iar claparul ne-a socat prin pozitia celor doua keyboards, basistul fiind singurul cuminte de pe scena. Pe parcursul show-ului, Billy a cantat si la bustul gol, dand dovada de o energie demna de invidiat pentru un artist ajuns la varsta de 50 de ani. In plus, el a cantat -Summertime- (Mungo Jerry) sau -LA Woman-, celebrul hit The Doors, pe care l-a transformat in -Bucharest Woman-, fapt repetat si la piesa -Hot in the City- (-Hot in Bucharest-). In sala, lumea dansa abitir, insa majoritatea celor din tribune nu au coborat nicio secunda in fata scenei. Steve Stevens? Ne-a dat pe spate cu solo-ul sau de chitara, magistral, sau cu piesa -Ready, Steady, Go- (1976). -Rebel Yell- s-a transformat in imnul Romaniei, Idol a coborat in public… La final, cand bisul a fost inevitabil, Stevens, claparul si tobosarul au oferit inca un moment de magie. Billy Idol si echipa sa au parasit Romania in jurul orelor 23.30, destinatia fiind Bulgaria.