Sambata si duminica, de la ora 19.00, va avea loc la Teatrul Mic premiera oficiala a spectacolului -Cum gandeste Amy- de David Hare (traducerea Antoaneta Ralian). Spectacolul poarta semnatura regizorala a Catalinei Buzoianu, care a reunit o distributie impresionanta formata din Valeria Seciu, Mihai Dinvale, Simona Popescu, Catalin Babliuc/Rolando Matsangos, Tatiana Iekel/Domnita Constantiniu, Alin Mihalache, Papil Panduru. Spectacolul este o piesa politica, o comedie sociala, o tragedie moderna, un studiu al problemelor in schimbare ale femeilor in societate, o saga de 20 de ani… -Amy*s View- este toate acestea laolalta. -Este oare teatrul pe moarte?- – intreaba Hare in actul doi, o acuzatie pe care numarul mare de capete carunte si plesuve din stalul Playhouse nu prea a contrazis-o. Dar forta cu care acest spectacol pune problema alienarii si a reconcilierii, a imbatranirii si a pedepsei anilor poate resuscita credinta in aceasta arta. David Hare, scenaristul filmului -The Hours-, este un comentator social care se simte obligat sa ia temperatura morala a patriei sale impresionand in aceasta piesa prin discretia cu care topeste -intrebarile blestemate- ale acestei cumpene a secolelor intr-o poveste.
Iata cum caracterizeaza piesa chiar regizoarea Catalina Buzoianu: -Aparent o dezbatere despre teatru, despre conflictul dintre clasic si contemporan (nimic mai arid, mai plictisitor), piesa aceasta a lui David Hare e inselatoare ca o lanterna magica. Parca ar fi o replica la <Pescarusul> de Cehov. Dar <Cum gandeste Amy> este o piesa contemporana. Atinge toate nivelurile mass-media: filmul de succes, neaparat violent, emisiunile de televiziune, serialele, talk-show-urile, reclamele si critica de teatru. Un larg spectru artistic si social, care include si publicul. Nu lipseste nici pictura – asistam, aparent, la o dezbatere despre teatru… Aparent spun, pentru ca piesa ilustreaza mai degraba teoria lui Pirandello: <Viata e mai puternica decat arta>. Fiindca musteste de viata…-.
Curentul a primit „Distinctia Culturala” din partea Academiei Romane