Dupa ce a montat la Bucuresti spectacolele -Spatiul vital- de Israel Horovitz si -Blaubart- de Dea Loher, tanara regizoare Alexandra Badea s-a stabilit la Paris, unde a format o trupa de teatru internationala formata din actori francezi, romani si polonezi. In aceasta formula, ea a realizat spectacolul -Povesti de familie- (2005) de Biljana Srbljanovic, care a fost primit foarte bine de publicul francez. In perioada 25-29 aprilie, Studioul Pathe Albatros din Paris va gazdui cea de-a doua premiera a regizoarei, cu piesa cunoscutului dramaturg Matei Visniec, -Femeia ca un camp de lupta-. -Aceasta piesa, inspirata din drama bosniaca, ramane o opera de fictiune. Autorul a utilizat totusi cateva marturii adevarate, caci atunci cand este vorba despre oroare, realitatea depaseste imaginatia- – cu aceasta nota isi incheie autorul piesa.
Textul prezinta istoria a doua destine incrucisate in tumultul razboiului bosniac. Evenimentul istoric nu este decat un pretext pentru a analiza cruzimea umana, violenta si nebunia pe care nationalismul sovin le poate naste. In luna iulie, -Femeia ca un camp de lupta- si -Povesti de familie- (foto) vor fi prezentate la Festivalul international de teatru de la Avignon.
Curentul a primit „Distinctia Culturala” din partea Academiei Romane