Edvin Marton si a sa celebra vioara Stradivarius au vrajit joi seara publicul romanesc, care a umplut pana la refuz Sala Palatului. Show-ul violonistului maghiar a reunit jocuri de lumini si lasere, fete imbracate in rochii rosii, dansuri din buric (si chiar o cadana!), dar si Anotimpurile lui Vivaldi (remixate) sau selectiuni din concertele pentru vioara ale lui Paganini.
Spectacolul a fost deschis cu un impresionant show de lasere pe ritmuri de sintetizator. La putin timp dupa aceea, si-a facut aparitia pe scena si Edvin Marton -atacand- in forta cu arcusul vioara Stradivarius de milioane de dolari. Violonistul a fost urmat pe scena de cele cinci fete imbracate in rochii rosii din -Orchestra Monte Carlo- – un cvintet format din doua viori, doua orgi si un violoncel. Marton a salutat spectatorii, care au umplut practic sala, anuntandu-i ca urmeaza sa prezinte piese de pe ultimul sau CD, intitulat -Stradivarius-.
Recitalul violonistului a inclus apoi un fragment din Anotimpurile de Vivaldi intr-o formula -remixata-, insa foarte gustata de public. Pe tot parcursul concertului, Marton a abordat teme muzicale in care vioara a fost sustinuta de -orchestra-, dar si de diverse efecte speciale care au facut mai mult zgomot decat muzica. Pe langa compozitiile proprii, violonistul a prezentat si partituri celebre, redate insa cu ajustari electronice.
La un moment dat, artistul s-a retras in culise, aparand apoi cu un spectaculos tricou negru pe care scria cu strasuri -Paganini-. Recitalul a continuat cu o prelucrare dupa piesa -Bitter Sweet Simphony-, a formatiei The Verve, pe care publicul a apreciat-o in mod deosebit, rasplatindu-l pe Marton cu aplauze la scena deschisa. Un moment-cheie al spectacolului a fost atunci cand Marton si-a prezentat muzica interpretata la editia din acest an a Jocurilor Olimpice de Iarna, unde l-a acompaniat pe gheata pe patinatorul Evgheni Plusenko. Imagini cu cei doi au fost proiectate pe doua ecrane amplasate de-o parte si de alta a scenei.
Pe parcursul serii, Marton s-a folosit nu doar de lasere, ci si de diverse sunete ce s-au impletit cu acordurile viorii sale Stradivarius. Mai mult, Marton si-a condimentat show-ul si cu o… cadana, indemnand spectatorii sa danseze din buric. Din pacate, la final, sonorizarea a cazut din cauza unei probleme tehnice, in toata sala s-a facut liniste, insa Marton a continuat piesa fara sustinerea CD-ului. Daca celebrul violonist Nigel Kennedy a impresionat acum un an publicul de la Bucuresti (in concertul sau sustinut in cadrul Festivalului -George Enescu-) prin virtuozitate, Edvin Marton a incercat sa cucereasca mai mult prin spectacol. Concertul violonistului maghiar de la Sala Palatului a mai inclus pe final si o preluare dupa Michael Jackson, -asortata- si cu o coregrafie specifica. Dupa mai multe bisuri si reveniri pe scena, Marton a incheiat spectacolul cu piesa de pe coloana sonora a filmului -Nasul-, primita cu rafale de aplauze.
Publicul romanesc va avea ocazia sa il reintalneasca in februarie, cand violonistul va veni din nou in Romania pentru a prezenta un alt spectacol, de aceasta data pe gheata, alaturi de patinatori medaliati in 2006 la Torino.
Curentul a primit „Distinctia Culturala” din partea Academiei Romane