Home Monden Sindromul 90/60/90 transforma scena in podium de moda si valoarea in kitch

Sindromul 90/60/90 transforma scena in podium de moda si valoarea in kitch

DISTRIBUIŢI

Frumusetea romancelor este evidenta, fapt confirmat de toti barbatii din Occident care, dupa o scurta sedere p-aci pe la Miorita, se intorc in tarile lor imbolnaviti de armata femeilor pe care le-au vazut la marginea Uniunii Europene.

Frumusetea nu este o moda in Romania, ci o realitate genetica. Din pacate, excesul de frumusete creeaza false valori, lucru evidentiat mai ales in show-bizz.

Astfel, daca ar fi sa facem o radiografie la rece a tuturor -printeselor- care-si fac veacul prin muzica romaneasca, fara sa fie convinse ca au ce cauta acolo, ne-ar apuca brusc durerile de cap. Aproape 90% din exponentele sexului frumos din muzica se incadreaza in sablonul -90/60/90-, spre deliciul tuturor barbatilor (mai mult sau mai putin generosi) care viseaza de o viata la un astfel de exemplar. Si, avand in vedere orientarile de ultim moment din piata, avem, slava Domnului, ce vedea, pentru ca in muzica romaneasca patrund din ce in ce mai multe manechine, de parca acest domeniu ar fi mina de aur de care are nevoie orice manechin sau fotomodel. Talentul nu mai conteaza, pentru ca segmentul feminin din muzica se supune strict regulilor de imagine: inaltime medie, picioare lungi, piept cat mai proeminent posibil si un fundulet obraznic, la care se adauga o atitudine semiporno.

Or, daca indeplinesti aceste cerinte de -look modern- si ai ceva relatii, ai mari sanse sa-l apuci pe Dumnezeu de picior, chiar daca Dumnezeu este producator sau om de afaceri.

Exemplele de -printese- care s-au trezit vedete peste noapte sunt nenumarate. In aceste cazuri, fabricarea statutului de vedeta a stors zeci de mii de dolari de la… Dumnezeu (producator sau om de afaceri), bani frumosi de care s-a ales praful de cele mai multe ori. Unul dintre cazuri se numeste Cristiana Raduta care, desi se spune ca ar poseda ceva voce, dar nu prea o arata, a beneficiat de o imagine ce a starnit invidia tuturor celorlalte artiste din Romania. Daca va mai amintiti, la un moment dat, Cristiana a lansat videoclipul piesei -Amor-, pentru care s-a alocat un buget ametitor. Rezultatul? Dupa o serie de concerte alaturi de 3rei Sud-Est si Animal X, cariera ei s-a cam stins. La fel se poate spune si despre Cristina, autoproclamata -Regina R&B-, un titlu nobil adjudecat fara competitie intr-un gen muzical care nu exista in Romania. La acea vreme, Cristina a lansat cateva videoclipuri de lux, insa rezultatele nu au aparut niciodata. Nici macar scandalul etern cu rivala Catalina (Printesa R&B – sic) nu a avut vreun efect benefic, ambele dive cu sange albastru disparand total din peisajul muzical autohton.

Pastrand linia imaginilor de peste 10.000 de dolari, ajungem la Anna Lesko – o prezenta interesanta de altfel, care cocheteaza si cu pictura – despre care se spune ca nu are voce. Si ea a beneficiat de cateva videoclipuri consistente ca buget, ce-i drept bine lucrate, fiind cam singura din acest segment care a salvat aparentele prin stil. Spre deosebire de colegele sale pozitionate -high class-, Anna Lesko a dat dovada de luciditate si a recunoscut cu ocazia premiilor MTV din 2003 ca nu merita nominalizarile, urmarea fiind retragerea sa de la eveniment.

Nu acelasi lucru s-a intamplat cu cele doua manechine care se incapataneaza sa cante sub numele de Spicy. Si ele au o imagine scumpa, fiind promovate prin videoclipuri filmate in locuri exotice (Monte Carlo sau Ibiza). In ciuda zvonurilor din targ care spun ca aceasta trupa este fabricata, fara un fundament de valoare (muzical vorbind), cele doua Spicy nu au refuzat premiul pentru debut la editia din acest an a premiilor MTV, desi la aflarea vestii toata sala a huiduit copios.

Singura exceptie de la aceasta categorie, adica imagine umflata cu sume uriase, ar fi Delia – fosta solista a trupei N&D – care s-a aflat in aceeasi curte cu fetele de Spicy (Space Music). In cazul ei, imaginea scumpa are un fundament valoric, Delia fiind una dintre cele mai bune voci din muzica romaneasca.

Aglomeratie mare la clasa -mediu- si -mic-

Pleiada domnisoarelor posesoare sau nu de talent din show-bizz-ul mioritic nu se termina aici, pentru ca la categoria -mediu- si -mic- – adica imagini in care nu se baga atat de multi bani ca in cazurile prezentate mai sus -, gasim o sumedenie de artiste sau trupe de fete. De departe, la acest capitol se disting numele care apar tot timpul in spectacole sau la televizor. Aici le-am putea aminti pe: A.S.I.A, Sexxy, Blondy, Candy, Cream, Selena, Corina, Uni-K, Pops, Bordo, Andreea Balan, AndreEA, Bambi, Deea, Laguna sau Alina Sorescu.

Nu toate aceste nume au succes pe piata, insa, in majoritatea cazurilor, isi cladesc imaginea dupa acelasi sablon: copii fidele dupa J-Lo, Kylie Minogue sau Beyonce Knowles, atat ca sound, dar mai ales ca vestimentatie. Pe scena fac play-back in proportie de 99%, preferand sa danseze pe toata durata recitalului, iar la interviuri spun sus si tare ca nu au ajuns oricum vedete, ci prin munca. Si la aceasta categorie exista multe manechine, care inca nu au reusit sa patrunda in segmentul -high class-. Interesant este ca nici nu se investesc sume uriase, dar nici onorariile pentru concerte nu darama avioane…

Si totusi exista si artiste in adevaratul sens al cuvantului precum: Loredana, Nico, Nicola, Andra, Alexandra Ungureanu, Paula Seling sau Maria Radu (ex-Van Noizz).

Ele sunt exceptiile care confirma regula generala de succes in muzica romaneasca. Stiu sa cante, nu socheaza la capitolul -cu vedere-n sutien sau la chilotei- si isi fac treaba cu profesionalism. Din pacate, aceste exemple fac fata cu greu sindromului -90/60/90- care sufoca in ultimii ani muzica din Romania.

POSTAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi regulamentul.