Home IT & Comunicatii De pe ecranul osciloscopului, primele game-uri au ajuns pe display-ul mobilului

De pe ecranul osciloscopului, primele game-uri au ajuns pe display-ul mobilului

DISTRIBUIŢI

Primele jocuri inventate, fie ca au fost facute pentru calculator sau televizor, nu au ramas doar o istorie. Variantele acestor jocuri s-au perpetuat in timp, incepand cu anii *60, au fost modificate si imbunatatite, ajungand de pe megacomputerele de atunci pe telefoanele mobile de acum.

De fapt, cu toate ca pare imposibil, primul joc video a fost testat pe un osciloscop. Printre primele jocuri care au fost jucate de om pe suport electronic s-au numarat Spacewar, Tennis for Two, Tic-Tac-Toe, Asteroids si Lunar-Lander.

In 1962, un tanar programator de la MIT (Massachusetts Institute of Technology), Steve Russell, a condus echipa care a creat primul joc pentru computer. Echipa a avut nevoie de 20 de ore pentru a scrie prima versiune a Spacewar. Russell a creat Spacewar pe un PDP-1, un minicomputer interactiv DEC (Corporatia Echipamentelor Digitale) care era echipat cu keyboard si cu un display cu tub catodic. Computerul a fost donat de catre cei de la DEC, care sperau ca expertii de la MIT sa fie capabili sa faca ceva remarcabil cu acest produs.

Primul joc nu i-a adus profit inventatorului

Un joc pentru calculator era ultimul lucru la care se asteptau cei de la DEC, acestia furnizand ulterior jocul clientilor sai sub forma unui -program diagnostic-. Russell nu a avut nici un profit de pe urma Spacewar-ului. Sistemul de operare al PDP-1 a fost primul care a permis mai multor utilizatori sa foloseasca simultan calculatorul. Acest lucru era perfect pentru a juca Spacewar, care era un joc pentru doi luptatori spatiali. Fiecare jucator putea manevra o nava spatiala si sa obtina puncte tragand in inamic, in timp ce trebuia sa evite atractia gravitationala a soarelui. Cei care doresc pot juca chiar si azi o versiune a jocului. Inca poate fi considerat doar ca o interesanta varianta pentru a -pierde- cateva ore in fata computerului. Pe la mijlocul anilor *60, cand inca iti trebuia multi bani pentru a-l folosi pe un calculator, Spacewar putea fi gasit pe aproape toate computerele de cercetare din SUA. Russell s-a transferat la Universitatea Stanford, unde i-a prezentat lui Nolan Bushnell, un student la inginerie, Spacewar-ul si programarea jocului pe calculator.

-Tennis for Two-, primul joc video

William Higinbotham este parintele primului joc video. Realizat in 1958, -Tennis for Two- a fost creat si testat pe un osciloscop al Laboratorului National Brookhaven. In 1967, Ralph Baer a realizat primul joc ce putea fi jucat pe un televizor, joc care s-a numit Chase. Baer facea parte pe atunci din Asociatia Sanders, o firma militara de electronica. Lui Bayer i-a venit ideea sa creeze acest joc in 1961, in timp ce lucra pentru Loral, o companie de televiziune. Un an mai tarziu, a urmat arcade game-ul Pong, facut tot de Bushnell, dar acum cu ajutorul lui Al Alcorn. Nolan Bushnell si Ted Dabney au pus pe picioare Atari Computers chiar in acel an. In 1975, Atari a relansat Pong in varianta de joc pentru video.

Larry Kerecman a fost printre primii care au jucat arcade game-ul pentru video. -Ceea ce este extraordinar la aceste aparaturi este faptul ca Bushnell si echipa sa au luat ceea ce se numeste programarea pe calculator (in Space War) si au transpus-o intr-un joc simplu, folosind circuite logice. Placile de circuite, ce comprima partea electronica a jocului, au ca baza circuite integrate, denumite circuite integrate la scara mica. Ele constau din cipuri logice discrete si/sau porti, decodoare de patru pana la 16 linii etc. luate direct din Catalogul de Instrumente Texas-, a explicat Kerecman.

Odyssey, consola cu microcip

In 1972 a fost conceputa de catre Magnavox -Odyssey- – prima consola de joc video, care putea fi jucat acasa. Motorul jocului a fost gandit, initial, de Ralph Baer, in 1966, care facea inca parte din Asociatia Sanders. Baer a reusit sa castige drepturile legale asupra conceptului motorului, dupa ce i-au fost refuzate de asociatie. Odyssey a iesit pe piata programata pentru 12 jocuri. In 1976, Fairchild a conceput prima consola de joc programabila, numita Channel F, aceasta fiind unul dintre primele sisteme electronice care a folosit microcipul, recent inventat de Robert Noyce pentru Corporatia Fairchild Semiconductor. Pe 17 iunie 1980, Asteroids si Lunar Lander ale lui Atari au fost primele jocuri care au fost inregistrate in Copyright Office.

POSTAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi regulamentul.