-Sims 2- era, evident, asteptat de fanii care epuizasera toate patch-urile puse pe piata de catre cei de la Maxis in ultimii patru ani. Oricum, tinand cont de faptul ca acesta este continuarea a ceea ce a fost considerat cel mai bun joc pentru computer realizat vreodata, este posibil ca -Sims 2- sa devina o victima a propriului succes. Cu toate ca optiunile noi sunt numeroase, este clar ca producatorii ar fi putut face mai mult. Chiar si asa, atat fanii, cat si cei care vor juca pentru prima data vor avea o multime de lucruri de facut, mai ales dupa ce vor aparea si patch-urile.
In -Sims-, jucatorului ii este testata creativitatea, provocarea constand in realizarea de experimente cat mai ciudate si mai variate. Este clar, deci, ca in acest joc nu exista tinte de atins si nimic de -castigat-. -Sims 2-, ca si predecesorul sau, va da posibilitatea sa creati unul sau mai multi simi – personaje independente cu personalitati si nevoi distincte. Apoi, construiti o gospodarie virtuala, in care locuiesc unul sau mai multi simi (voi decideti daca locatarii vor fi colegi de camera sau daca vor forma o familie). Casa, pe care o veti plasa intr-un cartier, poate fi deja construita sau o puteti construi voi. Cartierele vor fi impartite in zone de unde se pot cumpara alimente si in zone de unde se poate cumpara imbracaminte, spre exemplu, lucru care este asemanator, oarecum, cu delimitarea in Downtown si Old Town, din -Sims–ul original.
Cele mai importante functii noi ale -Sims 2-
Simii vostri interactioneaza intre ei si cu vecinii lor, copiii se duc la scoala in fiecare zi, iar adultii, care au joburi, se duc la serviciu pentru a-si castiga existenta. Pentru fiecare dintre angajati puteti alege una dintre variantele de cariere existente. Printre imbunatatirile aduse se numara un editor de cartier nou, care va da posibilitatea de a importa orase din SimCity 4, in cazul in care aveti acest joc instalat. In plus, exista noi optiuni pentru constructii, deci puteti construi case mai vaste decat in primul -Sims-.
Dar noutatea cea mai importanta consta in modul in care arata si se comporta simii. Pe langa tipurile de personalitati, ce difera de la un personaj la altul, in functie de zodia si de trasaturile fiecaruia, cum ar fi simplitate, amabilitate sau voiosie, simii au acum multe noi caracteristici. Personajele poseda amintiri, mosteniri genetice, se panicheaza si imbatranesc. Deci, puteti vedea cum intregi generatii imbatranesc si dispar. Partea proasta ar fi ca printre cei care mor vor fi si simi de care v-ati atasat, asta in cazul in care nu trisati sau nu folositi asa-numitul -Elixir of Life-, care incetineste procesul de imbatranire. Evident, in -Sims 2- exista atat mai multe tipuri de copii, de la bebelusi pana la adolescenti, cat si mai multe tipuri de adulti, de la tineri pana la batrani. Infatisarea personajelor se va schimba si in functie de modul de trai al fiecaruia. Astfel, un sim care sta toata ziua pe canapea si se uita la televizor va deveni in scurt timp obez.
Familii hibride – extraterestri si umanoizi
Amintirile sunt generate de evenimentele importante din vietile similor, cum ar fi casatoria, venirea pe lume a copiilor sau moartea cuiva drag. Oricum, puteti folosi amintirile lor pentru a construi un mediu personalizat. De asemenea, uneltele din -Sims 2- sunt mai performante. Acum se pot personaliza hainele similor, coafura, culoarea parului sau a ochilor, putandu-se face chiar si schimbari faciale. Rezultatele acestui editor sunt strans legate de genetica personajelor, acest sistem nou dandu-le similor posibilitatea sa lase mostenire copiilor anumite trasaturi. Atunci cand creati o noua familie, puteti opta ca jocul sa genereze aleatoriu copiii acelei familii, pe baza infatisarii si a personalitatii parintilor, dupa care puteti face orice modificari doriti. In funtie de preferintele voastre, va puteti juca cu sistemul genetic si in alte moduri. Puteti incerca sa creati cu grija o familie care sa semene cu un cuplu pe care il cunoasteti, pentru a vedea cum vor arata copiii acestora. Sau puteti -arunca- niste ADN extraterestru in arborele genealogic al familiei pentru a vedea rezultatele. -Sims 2- va da posibilitatea sa creati personaje extraterestre, pe care le puteti casatori cu umanoizi.
Noii simi mentin relatii de rudenie
Ceea ce este si mai important, simii isi mentin legaturile de rudenie, deci, daca decideti sa construiti clanuri, puteti incepe cu o familie creata cu grija sau cu un grup de familii. Ii lasati sa se casatoreasca si sa aiba copii, apoi urmariti cum cresc copiii si se muta in propriile lor locuinte. Deoarece simii sunt, totusi, independenti si isi vad de viata lor chiar si fara sa fie supravegheati, va puteti astepta ca ei sa-si primeasca in vizita bunicii, nepotii, in functie de gospodaria pe care decideti sa o controlati. Oricum, ca si in cazul amintirilor, acestea sunt functii ale jocului, care iti arata rezultatele pe parcurs. Depinde cat timp si efort sunteti dispusi sa acordati jocului.
-Sims 2- ar putea sa nu aiba acelasi impact
Este dificil de spus care au fost motivele pentru care primul -Sims- a avut un atat de mare succes, unele fiind, probabil, cele ce au fost enumerate mai sus. Cu toate ca este foarte posibil ca -Sims 2- sa nu aiba acelasi impact, aceasta continuare este in mod sigur mai complexa: are mai multa flexibilitate, patrunde mai adanc in vietile personajelor si este mai usor de modificat si de extins. Dar, cel mai important lucru este acela ca -Sims 2- este cu mult mai amuzant decat predecesorul sau.