„Toți în straie de duminică, dar vădit stingheri. Să râdă sau să plângă, să se bucure că măcar sunt vii, sau să plângă că nunta li se împletește cu doliul și cheful cu rușinea?
Marele vraci, care se retrăsese de ceva vreme în muțenie și izolare, a revenit preț de un ceas. Nu, nu și-a pierdut îndemânarea. A mai galvanizat o dată cadavrul, care a tresărit spasmodic, grotesc. Un rictus între zâmbet trist și grimasă înfricoșată s-a întipărit pe chipul cadavrului.
Invitații s-au prefăcut că se bucură și chiar au încins o horă neconvingătoare (au obiceiul de-a juca la comandă), dar cu toții simțeau în aer mirosul greu al cadavrului.
Chiar ascunsă în altă încăpere, mireasa în descompunere puțea groaznic. Atât de groaznic, încât se simțea în tot regatul. Chiar și cei care ascultaseră din lașitate ordinele ei știau că nu o mai scoală niciun Făt-Frumos: nu era Albă-ca-Zăpada, adormită angelic în raclă, ci vrăjitoarea cea rea, înecată cu propriul ei măr otrăvit.” a scris profesorul Adrian Papahagi pe contul său de socializare făcând o necruțătoare dar inspirată radiografie a situației Elenei Udrea.